Sukhothay, Ayuthaya en Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Bart Femke - WaarBenJij.nu Sukhothay, Ayuthaya en Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Bart Femke - WaarBenJij.nu

Sukhothay, Ayuthaya en Pattaya

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 Januari 2015 | Thailand, Pattaya

Maandagmorgen zijn we met de bus van Chang Mai naar Sukhothai vertrokken. Hier hebben we een spaans koppel leren kennen, en daarmee hebben we tot vrijdag samen gereisd. Daar hebben we in elk geval een mooi vakantie adresje voor de zomer aan overgehouden. Sukhothai was een plaatsje in "the middel of nowhere" dat bestond uit een oud en een nieuw gedeelte. Maar allebei de plekken waren een bron van armoede. We zijn hier 1 dag gebleven om het "Sukhothai historical parc" te bezoeken.

Woensdag zijn we verder gereisd naar Ayuthaya. We dachten dat dit een klein stadje zou zijn, maar het bleek een leuke grote stad te zijn. Als we nog tijd hebben voordat we terugvliegen, willen we daar nog een paar dagen naartoe. Donderdag hebben we met de fiets een aantal bezienswaardigheden aangedaan. Ik dacht even naar een olifantenpark te fietsen, omdat er in de lonely planet stond "free". Dus hollander dat ik ben dacht, mooi dat is gratis. Nou gratis was het, maar met "free" bedoelde ze toch wat anders. Op 40 m afstand van twee olifanten viel het kwartje dat het vrije olifanten in het wild waren. Ik kon wel ineens heel hard fietsen, wat Bart heel jammer vond, maar ik was zo geschrokken.

Vrijdag zijn we weer vertrokken naar Pattaya, hier hadden we afgesproken met een bevriend koppel van Bart. Heel fijn om even in je eigen taal te spreken en super gezellig. Pattaya staat bekend om de sexindustrie en dat is nogal een shock om te zien. Echt ongelooflijk en enorm groot. We hebben hier gisteren wel een hele mooie tempel bezocht "the sanctionary of truth". Tempels hebben ze genoeg hier, maar deze was helemaal van hout en lag heel mooi aan de zee.

Nu zijn we met Lene en Simon onderweg naar Ko Chang, een eilandje wat als het goed is heel mooi moet zijn. We zitten nu vier uurtjes in de bus en dan nog een uurtje met de boot. We hebben er allemaal heel veel zin in. En wat daarna komt weten we nog niet. We zijn nu bijna 2 weken hier, en het bevalt beter dan ik had gehoopt. Het is alleen maar genieten!!!

Groetjes Bart & Femke

• 20 Januari 2015 - 09:24

Mandy Janssen:

Ha Femke,

Leuk om te laeze det het dich goot beveltj.
    Geniet van uch vakantie.

xx Mandy

• 20 Januari 2015 - 10:24

Maya Jan:

Hoi Bart en Femke

Wat fijn dat het zo goed bevalt.
    Met die olifant ik zie het al voor me.
    Leuk reisverslag geschreven.
    Geniet er verder van

Groetjes Maya en Jan

• 20 Januari 2015 - 17:54

Anja:

Hoi hoi,

Fijn en leuk om te lezen dat het jullie goed bevalt!!! Ik zie het ook al helemaal voor me hoe dat gegaan is met de olifanten...
    Geniet er nog van
    xxx Anja

• 21 Januari 2015 - 15:21

Peerke Maas:

Hoi bart en Femke goed om gelezen dat het zo goed bevalt daar en fijn da je even gewoon kunt buurten zonder bang te zijn om uw tong te breken da bels klappen en Nederlands Limburgs ben de toch al gewend Nog veel pluzier met zijn allen grt uit het zonnige Neerpelt

• 21 Januari 2015 - 15:34

Maya:

Hallo bart en Femke

Je moet niet zo gevaarlijk doen met vuur.
    Ik mis jullie wel en vooral Femke
    Ik heb met Peter gewinkeld voor mijn verjaardag en heb hele leuke kleren .

Groetjes Talitha xxxx

• 21 Januari 2015 - 19:13

Melody:

Wat super leuk om jullie zo een beetje te volgen.
    Genieten saampjes.
    Xxx