Phnom Penh, Phuket en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Bart Femke - WaarBenJij.nu Phnom Penh, Phuket en Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Bart Femke - WaarBenJij.nu

Phnom Penh, Phuket en Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Bart

06 Februari 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Bart is die avond in Siem Reap toch wel behoorlijk ziek geworden. We hebben dan ook even getwijfeld of we wel naar Phnom Penh moesten vertrekken. Maar omdat we alles al betaald hadden en het vervoer met een luxe bus zou zijn, zijn we toch vertrokken. De weg zou goed begaanbaar zijn en pas nieuw. Gelukkig heeft Bart het merendeel geslapen, want er was "geen" weg. Ook het boeken van hotels via het internet is geen goed plan. Ik dacht een goed hotel geboekt te hebben, zodat Bart kon uitzieken. Niet dus! Het hotel was vies, stonk en was heel oud. Wel lag het midden in het centrum, maar ik kon alleen niet de straat op, dus heb ik me 3 dagen binnen zitten te vervelen. (heel raar ze hadden geen nederlandse boeken ofzo haha) Phnom Penh is de hoofdstad van Cambodja en er zijn veelbezienswaardigheden, zoals de killing fields. Maar de stad is ontzettend vies. Overal rommel, troep en stank en vooral veel uitlaatgassen. Bart kon daar absoluut niet tegen, en omdat hij maar mondjesmaat opknapte, heb ik besloten om uit Cambodja weg te gaan. Het blijkt dat je 1000x beter in Thailand in het ziekenhuis kan belanden dan in Cambodja. En gezien Barts hoge koorts leek het ons dan ook het veiligst om terug naar Thailand te vliegen. Duur grapje, maar we zijn op Zaterdag dan toch vanuit Phnom Penh naar Bangkok en uiteindelijk Phuket gevlogen.

Of het nu aan de lucht lag, ik weet het niet, maar in Phuket ging het stukken beter. En inmiddels met medicijnen voor de maag gaat het prima met Bart. In Patong (gebied in Phuket) zijn we 4 nachten gebleven in een fijn hotel. We hebben dan ook lekker uitgerust op het strand, een brommer gehuurd om de omgeving te verkennen enz. Tijdens onze brommerritjes hebben we een waterval ontdekt, en zijn we gestopt om olifanten te voeren. Heerlijk!!! Klein nadeel van Phuket is dat het wat duurder is, maar daarom zeker niet minder leuk. Hebben er trouwens heerlijke wiennerschnitzels met champignonnenaus gegeten. Haha en dat op mijn verjaardag!

Woensdag zijn we met de boot (2 uurtjes) naar Koh Phi Phi vertrokken. Dit is een eilandje met grote rotspartijen in het water. Ontzettend mooi. Op het eilandje zijn geen wegen en doen ze alles met karretjes die ze zelf duwen. Er was voor zover wij ontdekt hebben maar 1 dorpje, meteen aan de pier "Tonsai village". Dit plaatsje bestond uit allemaal smalle straatjes met winkeltjes, kraampjes en kleine excursiebureau'tjes. Super gezellig en elke avond party.

De tweede dag op het eiland zijn we met een longtailboat gaan snorkelen. Eerst gingen we naar een verlaten strand waar allemaal wilde aapjes leefde, het zogenaamde "monkey beach". Naja wild, die apen wisten het wel en jatte van verschillende mensen een zakje chips of ander eten. Daarna gingen we verder naar "Maya beach" op Koh Phi Phi Leh. Dit is een onbewoond eiland die grotendeels uit torenhoge rotsen bestaat en het prachtige strand. Hier is de film "The Beach" opgenomen (ken er niks van maar ok) met Leonardo Dicaprio. Ik heb ook heel goed gezocht, maar helaas, hij was met een andere film bezig, haha. Verder hebben we verschillende keren uit het bootje mogen springen om te snorkelen. Heerlijk!!

' s avonds spelen ze op het eiland ontzettend veel "beer pong". Bart beweerde daar heelgoed in te zijn en zelfs in Belgie al ooit de halve finale mee bereikt te hebben. Dus na 2 dagen zeuren, hebben we dat gedaan. En wat was hij goed zeg. Euh...... Op het einde van de avond heb ik hem kanariezat mee naar huis kunnen slepen terwijl ik dorst had. Oke mischien was hij toch iets minder goed, zei de gek ook nog haha.

Nu is hij dus beter en zit ie met een ontzettende kater op de boot. We zijn op weg naar Krabi, waar we na 1 nachtje verder reizen naar Koh Samui. Het wordt iets beter plannen omdat het einde in zicht is, en we wel in Bangkok moeten uitkomen. We willen de laatse 2 weken rustig genieten op wat eilandjes, omdat we toch wel ontzettend veel gereisd hebben.

Tot slot, dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties en de felicitaties. Het is leuk om te zien dat zoveel mensen ons volgen!

Groetjes Bart & Femke

• 07 Februari 2015 - 13:48

Pap En Mam:

Ha jullie. Fijn om te lezen dat jullie ondanks alles toch nog zoveel lol hebben samen.
    Het perfecte stel...haha.
    Gelukkig heb je op je verjaardag goed kunnen eten, fijn mee genomen.
    Dat bier spelletje moet je ons thuis toch eens ff uitleggen Bart.........
    Geniet nog van de laatste weken en mis het vliegtuig niet, whahaha.

• 08 Februari 2015 - 20:10

Rita:

Hallo Femke en Bart
    Wat een beleving daar zeg ,gelukkig dat Bart weer opgeknapt is ,maar dan moet hij wel van het bier afblijven,ha ha
    Dat bier van Belgie is anders bah bah
    Leuk om te lezen dat jullie vanalles ondernemen en veel zien .
    Ik geloof echt wel dat de natuur daar prachtig is,maar die grote steden zou mij ook niet zo trekken,veel lucht vervuiling denk ik .
    Wij wensen jullie nog veel natuurschoon en geniet er nog van
    De Groetjes van Tante rita en Ome Jan

• 13 Februari 2015 - 15:22

Pa En Nathalie:

Hallo saampjes
    Aan deze kant hadden we niet in de gaten dat Bart zo ziek was geweest.
    Maar onkruid vergaat niet!;-) Sterk ras die Maasjes.
    Geniet van de laatste dagen, we kijken uit dat jullie weer veilig en wel thuis zijn.
    Wij genieten dan ook nog even van de rust....

Oma Maya zegt: wat heb je een mooi pak, hangt er ook een feest aan?

Maar Bart het pak staat je super, heb je ook mooie schoenen erbij gekocht?
    Die van de Aldi kunnen er helaas niet bij.

Fijn om te lezen dat jullie je dingen hebben gedaan wat jullie graag wilden doen.
    En Femke geniet nog de laatste dagen in een super de luxe hotel met alle luxe erop en eraan.
    Laat jij je eigen nu maar eens verwennen door Bart, na de ziekenboeg heb je dat zeker verdient.

Tot snel en nog veel plezier samen.

Groetjes Peter, Nathalie, oma Maya, opa Jan en de kids