Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Bart Femke - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Bart Femke - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Januari 2015 | Thailand, Ko Chang Tai

Zondagmiddag zijn we op "Koh Chang" aangekomen. We werden met een ferry naar het eilandje gebracht, waarna we met een pickup naar Lonely beach werden gebracht. Dit was van oorsprong een backpackersoord waar je allen per boot kon komen. Inmiddels loopt er 1 weg rond het eiland, maar lonely beach heeft nog steeds een backpackers uiterlijk. Het is maar een klein dorpje aan een zandstrand. Maar de straatjes bestonden allemaal uit kroegjes en restaurantjes in de hippiestijl. Heel gezellig. De ferry trouwens was helemaal rot en verroest. We stonden ervan te kijken dat hij bleef drijven.

We hebben voor 4 dagen een scooter gehuurd om het eilandje te verkennen en om de anderen strandjes te bezoeken. Het mooiste strand was toch wel :white sand beach". Op dit strand hingen allemaal bomen over, waardoor er ook schaduw was. De laatste dag zijn we op zoek gegaan naar "long beach", Dit zou moeilijk te bereiken zijn. Nou dat klopte, we hebben 2 uur gereden. Een brug was gewoon compleet weggespoeld/ ingestort, maar over een zandberg kon je wel door. Na de brug was het gewoon de bergen in zonder harde weg, alleen maar zand en stenen. Daarvoor in de plaats kwamen we wel op een mooi strand met in totaal maar 8 mensen erop.

Op het eiland gebeurden wel veel ongevallen met scooters omdat het vaak heel stijl was, en touristen blijkbaar denken dat ze stoer moeten doen. Zo werd in de ambulance voor ons een jongen vervoerd die zonder helm in de vangrail was beland. Lees ambulance: dit was gewoon een pickup met zwaailichten het manneke werd rechtop achter in de laadbak gezet zonder enige begeleiding. grappig om te zien, maar hij werd wel echt beroerder en beroerder. Het is duidelijk beter om gewoon op je scooter teblijven zitten, want de zorg stelt hier niks voor.

We hebben na 2x verhuizen een hutje aan de zee weten te bemachtigen. Het was wel even wennen dat alle hutjes hier open zijn, en dus alle beestjes en sallamanders binnen kunnen. Van enige luxe of normale faciliteiten is geen sprake, maar aan de zee is natuurlijk super. We hebben niets te klagen gehad alleen zaten er wel beestjes in het matras, want bart heeft eenaantal vlooien beten.

Ook heel gaaf op het eiland waren de wilde aapjes. Zeker heel leuk om te zien en er waren er genoeg.

Nu zijn we onderweg naar Battambang in Cambodja. Lene en Simon blijven achtervop het eiland, maar die zien we vast later deze vakantie weer.

Groetjes Bart & Fetmke

• 24 Januari 2015 - 14:28

Pap En Mam.:

Harstikke mooie foto's. Het lijkt me een geweldige en unieke ervaring allemaal,
    maar uit al jullie verhaaltjes, WhatsApps en skypegesprekken zijn wij toch liever
    op vakantie in Europa. We zullen wel verwend zijn,haha.
    In ieder geval moeten jullie er zeker van genieten!!!!!
    Wel fijn om te horen dat je zoveel plezier van je stijltang hebt Femke, Whahaha......